معرفی رشته گرافیک،دروس،توانایی ها،بازار کار،حقوق ودرآمد

معرفی رشته گرافیک،دروس،توانایی ها،بازار کار،حقوق ودرآمد

معرفی رشته گرافیک،دروس،توانایی ها،بازار کار،حقوق ودرآمد

معرفی رشته گرافیک،دروس،توانایی ها،بازار کار،حقوق ودرآمد

محبوب ترین نرم افزارهای طراحی لوگو

همانطور که میدانید موفقیت هر کسب و کاری به عوامل زیادی بستگی دارد، کیفیت محصولات، توزیع محصول، خدمات رضایتمندی مشتریان و … همه این خدمات نیازمند یک عنصر بصری می باشند تا بتوانند با مخاطب ارتباطی تنگاتنگ بر قرار کرده و سریعا قابل یادآوری باشد. این عنصر بصری همان لوگو و آرم نام تجاری است. از صورتک خندان پپسی گرفته تا پری دریایی استارباکس. برای اجرای بدون نقص و حرفه ای هر چیزی قطعا نیاز به ابزارهایی بروز و قدرتمند است. نرم افزار طراحی لوگو برای یک طراح گرافیست حرفه ای بسیار مهم است.

اگر می خواهید برای کسبو کارتان یک لوگو و آرم طراحی کنید، نرم افزارهای گرافیکی بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. اما به این نکته توجه کنید که نرم افزار طراحی لوگو اگر بصورت برداری باشد ارجح تر می باشد. به این دلیل نرم افزارهای برداری بهترند چون که هر طرح گرافیکی که در ابن نرم افزارها  طراحی و ساخته می شوند می توانند بدون افت کیفیت به هر اندازه بزرگ شده و چاپ گردند. یعنی همان کیفیتی که در کارت ویزیت مشاهده می کنید در یک بیلبرد ۲۰ متری نیز خواهید دید.

در این مقاله ما سه نرم افزار محبوب و کاربردی که برای ساخت لوگو استفاده می شوند را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با دید بازتر نرم افزار مورد نظرتان را انتخاب کرده و برای طراحی لوگو برندتان از آن استفاده نمایید.

 ادوبی ایلستریتور (Adobe Illustrator)

محصولات شرکت ادوبی (Adobe) سال هاست به عنوان نمادی از  برنامه های استاندارد ویرایش و ساخت تصاویر مورد قبول جامعه هنری جهان قرار گرفته است و  قطعا هم اینگونه است. اگر بدنبال بهترین نرم افزار طراحی لوگو می گردید خود را خسته نکنید و بدون شک از ادبی ایلستریتور استفاده کنید.

آماده به خدمت با بسیاری از ویژگی های پیشرفته:  Adobe Illustrator به شما این امکان را می دهد که نه تنها آرم های حیرت انگیز، بلکه اینفوگرافیک های جذاب، آیکون های خیره کننده و مواردی دیگر را نیز ایجاد کنید. از آنجایی که این ویرایشگر گرافیکی برداری است تمامی آثار هنری در این نرم افزار طراحی لوگو بر مبنای نیاز شما اندازه می شود.از ابزارهای فوق العاده این نرم افزار قابلیت گرد کردن گوشه ها به روشی بسیار ساده، ویرایش همزمان رنگ های اثر هنری، اضافه و کم کردن عناصر گرافیکی از یکدیگر و اعمال گرادینت های آزاد می باشد. در ایلستریتور به راحتی می توانید انواع نوک قلم را طراحی نموده و از آن استفاده کنید.همچنین می توانید تا ۱۰۰۰ بوم نقاشی در یک فایل واحد ایجاد کنید و همزمان چندین بار آن را ویرایش نمایید.

کورل دراو ( CorelDRAW)

کورل دراو از زمان انتشار اولین نسخه خود تغیرات بسیاری کرده و سازندگان این نرم افزار، راهی بس طولانی را طی نموده اند تا بتوانند امروز جزء یکی از بهترین نرم افزار های طراحی لوگو به حساب بیایند. ابزار های ویرایشی بسیار توانمند CorelDRAW به شما این امکان را می دهند تا بتوانید آرم ها و لوگو های بسیار غنی و منحصر به فرد ایجاد کنید.اما این تنها بخش کوچکی است از توانمندی های این نرم افزار طراحی لوگو. این برنامه داری قابلیت های بیشماری است تا بتوانید تصویرسازی کنید و گرافیک های معتبری را پدید آورید. ویژگی طراحی متقارن آن ابزاری بسیار قدرتمند را در اختیار شما می گذارد تا بتوانید انواع گرافیک های تقارنی را به سادگی هرچه تمام تر ایجاد نمایید. برخی دیگر از ویژگی های CorelDRAW پالت های مکمل رنگی، ایجاد سایه های برداری و رابط کاربری سازگار با صفحه لمسی است.

اِی فینیتی دیزاینر (Affinity Designer)

لوگوها در اکثر مواقع با استفاده از ویرایشگرهای گرافیکی برداری ساخته می شوند به این دلیل که اجازه می دهند گرافیک بدون هیچ گونه افت کیفیت در اندازه های مختلف استفاده شود. اما در برخی موارد ممکن است لازم باشد عناصر یک لوگو یا هر گرافیک دیگر را در یک ویرایشگر استاندارد پیکسلی (رَستر) طراحی و اجرا کنید.در این صورت تنها راه حل شما نرم افزار طراحی لوگو Affinity  است.

از ویژگی های بسیار خوب Affinity Designer توانایی آن در جابجایی فوری بین محیط های بردار و پیکسل است. بدون خارج شدن از نرم افزار می توانید تنظیمات لایه ای انجام دهید، از حالت های مختلف ترکیب و سایر موارد بهره مند شوید. یک ابزار قلم با دقت بسیار زیاد یه شما این امکان را می دهد تا منحنی هایی ماهرانه ایجاد کنید.

Affinity Designer از همه انواع فایل های گرافیکی، از جمله PSD ها با تمام لایه هایشان پشتیبانی می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.